Szanowni Państwo.

Informuję, że zgodnie z informacją nr RZP nr 6/2024 z dnia 15.10.2024r. a dotyczącą Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 – Interwencje w sektorze pszczelarskim -  I.6.2 wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych”  poniżej zamieszczam wzór formularza zapotrzebowania, otrzymany z RZP, który należy wypełnić czytelnie ( najlepiej drukowanymi literami) i jego czytelny skan bądź czytelne zdjęcie przesłać do 02.11.20224r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  

Telefon do kontaktu 602 553 715 ( proszę dzwonić w godz. 2000 – 2100 )

Pod wzorem formularza zapotrzebowania, za otrzymana informacją z RZP,  zamieszczam najważniejsze zmiany w Regulaminie naboru wniosków.

 

Formularz zapotrzebowania na sprzęt pszczelarski w 2025roku

 

refundowany w ramach planu strategicznegoWPR” na rok 2025

za pośrednictwem Regionalnego Związku Pszczelarzy w Toruniu

CZYTELNIE WYPEŁNIĆ WSZYSTKIE DANE KONTAKTOWE !

Imię

Nazwisko

Nazwa Koła Pszczelarzy

Stan rodzin pszczelich ;…………………

-zgłoszonych do ARiMR przezimowanych rodzin pszczelich

- inny stan rodzin/wymagane zaświadczenie od PLW

Nr Ewidencji Producenta

Nr  wet. pasieki

Nr. telefonu

       

 

Lp.

Nazwa sprzętu pszczelarskiego

Producent

Nr katalogowy

Ilość

Cena netto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora tj. Regionalny Związek Pszczelarzy w Toruniu, ul środkowa 11 87-100 Toruń, w celu realizacji projektów refundacyjnych oraz działalności Statutowej RZP, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przetwarzane w zbiorze danych osobowych o nazwie „Baza Użytkowników”

2. Oświadczam , że nie będę składał  bezpośrednio do ARiMR lub w innym Kole wniosku o wsparcie zakupu sprzętu pszczelarskiego w ramach Programu Wsparcia Pszczelarstwa w roku 2025.

…………………                            ………………………….
data                                                                                                                     czytelny podpis pszczelarza

 

ARiMR zapisy w ramach interwencjina rok 2025.Uwaga-zmiana druków na zapisy dot. sprzętu i matek/ w załączeniu/

W związku z ogłoszeniem III naboru wniosków o przyznanie pomocy dla interwencji pszczelarskich, Agencja przedstawia najważniejsze zmiany w Regulaminie naboru wniosków.

-    Zmniejszenie poziomu wsparcia w ramach interwencji I.6.2 i I.6.4/ wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych” „ ułatwienie prowadzenia gospodarkiwędrownej”; pomoc przyznawana będzie w formie refundacji do 50% kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej i wędrownej;

       - Wprowadzenie wymogów dla młodego pszczelarza w ramach interwencji I.6.2 i I.6.4 pomoc przysługuje w pełnej wysokości i w pierwszej kolejności młodym pszczelarzom, tj. tym którzy mają nie więcej niż 40 lat w dniu złożenia WoPP /wniosek o przyznanie pomocy /oraz prowadzą działalność nadzorowaną w zakresie utrzymywania pszczół wpisaną do rejestru, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy zakaźnej w sposób nieprzerwany, nie krócej niż 3 lata albo mają wykształcenie średnie branżowe w zawodzie technik pszczelarz lub zasadnicze zawodowe/zasadnicze branżowe w zawodzie pszczelarz. Warunki te należy potwierdzić poprzez załączenie do WoPP:

·        skanu zaświadczenia o prowadzeniu działalności nadzorowanej w zakresie utrzymywania pszczół, wpisanej do rejestru, o którym mowa powyżej, wydanego przez właściwego miejscowo powiatowego lekarza weterynarii lub

·        skanu świadectwa/innego dokumentu wydanego przez szkołę lub placówkę edukacyjną.

- Zmiana w zakresie liczby posiadanych pni pszczelich -należy podać we wniosku o przyznanie pomocy wg stanu na dzień składania wniosku – jeżeli wnioskodawca nie wnioskował o udzielenie pomocy w ramach pomocy finansowej dla pszczelarzy do przezimowanych rodzin pszczelich (nabór 2024) lub liczba ta uległa zmianie, do WoPP należy również dołączyć skan aktualnego dokumentu wydanego przez lekarza weterynarii.

Szersza interpretacja

Liczbę pni pszczelich poszczególnych pszczelarzy weryfikuje się na podstawie dokumentów złożonych do ARiMR na potrzeby uzyskania pomocy w ramach interwencji w sektorze pszczelarskim, tj. złożonych wraz z WOPP/wniosek o przyznanie pomocy/ bądź na podstawie dokumentów złożonych w związku z wnioskowaniem o udzielenie pomocy dla pszczelarzy do przezimowanych rodzin pszczelich (nabór 2024). Jeżeli pszczelarz nie brał udziału w pomocy do przezimowanych rodzin pszczelich bądź liczba pni pszczelich uległa zmianie, wymagane jest złożenie aktualnego zaświadczenia wydanego przez powiatowego lekarza weterynarii właściwego ze względu na miejsce prowadzenia pasieki o wpisaniu pszczelarza do rejestru, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy zakaźnej oraz o liczbie pni pszczelich.

Jeżeli w trakcie oceny WOPP/ wniosku o przyznanie pomocy/ zaistnieje konieczność jednoznacznego ustalenia liczby pni pszczelich danego pszczelarza w związku z ustaloną różnicą pni pszczelich pomiędzy WOPP, w których występuje dany pszczelarz – Agencja wzywa do wyjaśnienia niespójnych danych. W przypadku, gdy niespójność nie zostanie wyjaśniona, Agencja rozpatrzy WOPP w oparciu o najniższą ustaloną liczbę pni pszczelich danego pszczelarza.